Заміна ременя ГРМ
Що з себе являє ремінь ГРМ?
Ремінь ГРМ – це гумовий ремінь (замкнута стрічка) з нанесеними з внутрішньої сторони поперечними насічками (або іноді кажуть “зубчастий” ремінь), який забезпечує синхронізацію роботи розподільного і колінчастого валів двигуна автомобіля. Ланцюг ГРМ виконує ту ж функцію, що і ремінь ГРМ за однією лише різницею, що це металевий ланцюг газорозподільного механізму і з огляду міцності матеріалу – експлуатується набагато довше. Все це потрібно для того, щоб пальне своєчасно надходило в двигун і щоб продукти горіння також своєчасно йшли через вихлопну систему.
Що станеться, якщо ремінь ГРМ все ж порвався?
Як ви розумієте, якщо працює двигун, то “працює” і ремінь ГРМ. Як і будь-яка деталь під навантаженням, він зношується і може порватися. У більшості сучасних автомобілів в одному блоці знаходяться як поршні, так і клапана. Ремінь ГРМ не дає їм “зустрітися”. Якщо раптом стався обрив ременя ГРМ, поршень зустрічається з клапаном, вдаряє по ньому зі страшною силою, гне його. Даний інцидент (деформація клапанів і чи ще гірше – тріщини направляючих втулок) може привести до необхідності капітального ремонту двигуна вашого автомобіля, що в кілька разів дорожче заміни ременя ГРМ. Якщо говорити про обрив ременя ГРМ на дизельних двигунах – то тут без капітального ремонту вже обходиться рідко: ремонт блоку циліндрів, распредвала, шатуна, головки блоку практично гарантований. Така ціна несвоєчасної заміни ременя ГРМ.
Заміна ременя або ланцюга ГРМ – процедура досить складна і довга і на деяких автомобілях може займати аж до 8 годин. Крім заміни самого ременя необхідно також міняти натяжні ролики і на цьому не варто економити, оскільки, інакше, навіть новий ремінь може порватися, з усіма наслідками, що випливають. До речі, якщо ви купили старий автомобіль, то незалежно від того, що говорив його попередній господар, рекомендовано поміняти ремінь ГРМ разом з роликами. Навіть якщо вас запевняють що “недавно міняли”. Так само не забувайте, що без спеціального інструменту, підйомних агрегатів, кваліфікованого майстра цю роботу не виконати.
Як часто необхідно міняти ремінь ГРМ (ланцюг ГРМ)?
Кожен виробник автомобілів в своєму регламенті вказує частоту заміни ременя ГРМ і, як правило, мова йде про 45-60 тис. Кілометрів пробігу.
Для запобігання великих проблем, пов’язаних з обривом ременя ГРМ (до ланцюгів ГРМ це відноситься так само), під час технічного обслуговування автомобіля робіть візуальний огляд стану ременя ГРМ і всіх роликів відповідно. Ніколи не затягуйте з заміною ременя ГРМ до того моменту, коли відбудеться його поломка. Потім ремонт двигуна буде коштувати вам дуже дорого!